Wariujący komputer pokaładowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kasiaktm
    Classic
    • 2009
    • 1

    Wariujący komputer pokaładowy

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

    Ze skrzynią wyczyniałem już różne cuda. Zauważyłem, że trochę lepiej wchodzą biegi jak sprzęgło dociśnie się do samej podłogi (ale tak fest do zupełnego oporu i jeszcze trochę). Nie zawsze to pomaga bo czasem jak się zaprze to jedynki nie wrzucę za chińskiego boga. Trzeba wtedy wyrzucic na luz puścic sprzęgło i nacisnąc ponownie. Porównując do fabii biegi wchodzą mało precyzyjnie i z koniecznością pokonania oporu. Najbardziej to wkurza jak przy szybkiej zmianie zamiast III trafiam w środek pomiędzy III a I (najczęściej przy szybkim przyspieszaniu).

    Przejeździłem tak prawie rok i idzie się przyzwyczaic. Teraz za kółkiem coraz częściej siada żona i nie chciałbym aby ją spotkała niespodzianka zamiast III wbije I... Raz tak miałem - silnik mało nie wyskoczył zanim wcisnąłem sprzęgło. Z drugiej strony może TTTM a ASO tylko pogorszy sprawę. Czytałem porównanie Audi A4 z Passatem z silnikiem 1.8 TSI 160KM i też autorzy narzekali na haczącą skrzynię w Audi.

    Co do kierownicy to głównie podejrzewam rozjechanie się zbieżności i efekt dziurawych dróg. I z tym chyba pojadę do sprawdzenia. Krzywa kierownica wkurza bo jak jest lekko skręcona to mam wrażenie, że i auto skręca. Jest dysonans pomiędzy tym co czują ręce szczególnie lewa a kierunkiem jazdy. W fabii robiłem zawieszenie na Syreny i tam ustawili kółka i kierownicę idealnie na wprost.

    Trochę mnie pociesza, że to częstsza przypadłośc aut z VAG.
  • pawelb1973
    Classic
    • 2007
    • 2

    #2
    Wariujący komputer pokaładowy

    Niekiedy wyświetlacz na pulpicie dostaje korby :shock: i przeskakuje sam podając wszystkie możliwe dane. :?:

    Komentarz

    • Geralt
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 589

      #3
      najprawdopodobniej masz gdzies zwarcie... mozesz sprobowac podpiac do VAG'a ale nie wiem czy wykaze bledy...
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz

      • szpal
        Drive
        • 2005
        • 88

        #4
        Szukałbym w okolicy przełącznika wskazań. Wrażliwym miejscem jest przejście kabelków między manetką wycieraczek a całą resztą zamocowaną na kolumnie kierownicy. Ostatnio coś podobnego miałem z przełącznikiem tempomatu. Raz działał, a raz nie. Po dokłądnych oględzinach okazało się że jest przerwa w jednym z kabelków- w diagnozie pomogło podpięcie pod Vaga - gdyż w jednym z bloków pomiarowych jest pokazywany aktualny stan poszczególnych przełączników od tempomatu.
        Wydaje mi się że powinien też być odpowiedni blok pomiarowy dla przełącznika komputera (są takie dla elektrycznych szyb, lusterek, centralnego zamka itd)
        Octavia 00' 1,9 TDI SLX

        Komentarz

        Pracuję...